Iedereen die de leeftijd van 5 jaar en 6 maanden heeft bereikt, kan lid worden van r.k.s.v. Achilles Reek. Spelers worden ingeschreven in de categorie senioren veld of junioren/(mini)pupillen/meisjes veld. De samenstelling van de jeugdteams wordt bepaald door het hoofdbestuur. Dit in samenspraak met de Jeugdcommissie en de Technische Commissie. Jeugdleden zijn zij die op 1 januari van het lopende seizoen nog 19 jaar zijn. De samenstelling van de seniorenteams wordt bepaald door het hoofdbestuur. Dit in overleg met trainers, leiders en Technische commissie. r.k.s.v. Achilles Reek kent geen G-spelers.
Naast jeugd- en seniorenspelers kent de vereniging ondersteunende leden zoals bestuursleden, commissieleden, train(sters)ers, jeugdleid(sters)ers en andere vrijwilligers. Iemand die buitengewone of speciale verdiensten voor de club heeft gehad, kan door de Algemene Ledenvergadering worden benoemd tot lid van verdienste of tot erelid.
Aan- en afmelden van personen en de wijzigingen van persoonsgegevens worden verwerkt en vastgelegd in de ledenadministratie. Deze vinden alleen plaats op basis van het daarvoor bestemde “Aanmeldings- Wijzigings- c.q. Afmeldingsformulier”. De betreffende gegevens worden doorgegeven aan de KNVB. De ledenadministratie is verantwoordelijk voor en bevoegd tot het verzamelen en beheren van deze gegevens. Aan- en afmeldingen c.q. wijzigingen kunnen alleen bij de beheerder van ledenadministratie zijnde de secretaris worden gemeld door de desbetreffende personen of hun ouders c.q. verzorgers. Daarbij moet men gebruik maken van het daarvoor bestemde formulier op deze website. De overgang van leden naar een andere voetbalvereniging kan uitsluitend middels het overschrijvingsformulier “Verzoek om overschrijving veldvoetbal” van de KNVB. Een dergelijk verzoek dient uiterlijk op 31 mei bij het KNVB districtskantoor binnen te zijn.
Voor meer informatie kijk bij Lidmaatschap
Elk lid is verplicht jaarlijks contributie af te dragen aan de vereniging. Contributie wordt jaarlijks door middel van een automatische incasso door de penningmeester geïnd. Betaling van contributie, anders dan door automatische incasso is niet mogelijk en dus dient het lid of zijn of haar ouders c.q. verzorgers zorg te dragen voor deze machtiging aan de vereniging. Bij het niet of niet op tijd voldoen van de contributie volgt tijdelijk schorsing van het lidmaatschap, waarvan het lid van te voren schriftelijk door het bestuur in kennis wordt gesteld. Na schorsing bestaat er dus geen lidmaatschap meer van de vereniging en de voetbalbond en is men dus niet gerechtigd uit te komen in wedstrijden van de vereniging. Bij tussentijdse beëindiging van het lidmaatschap wordt de volgende restitutie op de contributie verstrekt. Voor de winterstop naar rato van het aantal maanden lidmaatschap en na de winterstop volgt geen restitutie. Indien een actief lid tijdens het seizoen, om welke reden dan ook, geblesseerd raakt en daardoor de rest van het seizoen niet kan sporten, beslist het bestuur welke restitutie volgt. ereleden zijn vrijgesteld van het betalen van contributie. Het contributiebedrag wordt jaarlijks door de Algemene Ledenvergadering vastgesteld op voordracht van het dagelijks bestuur waarbij een jaarlijkse indexering geldt als leidraad.
Het standaardtenue van r.k.s.v. Achilles Reek bestaat uit:
De vereniging zal trachten om elk team te voorzien van sponsortenue’s welke, evenals andere ter beschikking gestelde kledingstukken, eigendom blijven van de vereniging. Reservetenue’s mogen in kleurstelling afwijken van de clubkleuren, afhankelijk van de sponsor. Zoveel mogelijk kleding en toebehoren, voor de teams en hun staf, wordt door de sponsorcommissie bij de sponsor georganiseerd en eventuele vervangingen dienen dan ook via die weg te geschieden. Het is niet toegestaan om als team eigenhandig regelingen te treffen met sponsoren buiten de sponsorcommissie om.
Sponsorkleding mag alleen tijdens reguliere wedstrijden en trainingen van r.k.s.v. Achilles Reek worden gebruikt en dus niet voor andere doeleinden.
Bij misbruik hiervan kan een boete worden opgelegd, door het bestuur te bepalen. Aan het einde van elk seizoen moet alle sponsorkleding weer worden ingeleverd bij de sponsorcommissie of vertegenwoordigers ervan en zal door desbetreffende mensen worden gecontroleerd. Bij de start van het nieuwe seizoen wordt aan elke leid(st)er voor zijn of haar team weer een compleet tenue ter beschikking gesteld waarvan de uitgifte d.m.v. een getekend formulier wordt vastgelegd.
Klik hier voor het uitgifteformulier sponsorkleding
Elke leider dient voor zijn of haar team zorg te dragen voor het geven van een kleine attentie aan hun tenuesponsor, elk jaar tijdens de kerstdagen, te betalen door het team zelf ten bedrage van +/- € 15,- .
Wedstrijd- en sponsorkleding mag niet worden meegenomen in doucheruimtes. De waskosten worden, bij actieve leden, verrekend in de jaarlijkse contributie welke d.m.v. een automatische incasso wordt geïnd.
Doelstelling
Het door het bestuur van r.k.s.v. Achilles Reek in de begroting opgenomen bedrag voor verzorging van speel(st)ers heeft tot doel de desbetreffende persoon na een blessure, welke men heeft opgelopen bij deelname aan reguliere wedstrijden van de club, weer speelklaar te maken voor deelneming aan reguliere wedstrijden van de vereniging. Het verzorgingsbudget is pertinent niet bedoeld voor preventief gebruik, maar uitsluitend bedoeld voor aanwending na blessures. Ten allen tijde dient behandeling eerst bij ziektekostenverzekering te worden aangemeld alvorens een beroep wordt gedaan op het verzorgingsbudget. Dit betekent dus dat in alle gevallen eerst moet worden getracht om via bovengenoemde verzekeringen, behandelingen uitgevoerd en vergoed te krijgen.
Wat wel, wat niet in het budget
Niet inbegrepen zijn alle kosten voor behandelingen welke kunnen worden gedeclareerd bij ziektekostenverzekeringen.
Niet inbegrepen zijn kosten voor (sport)dranken tijdens trainingen of wedstrijden
Niet inbegrepen zijn kosten welke verband houden met preventieve aanwending, dus aanwending ter het voorkoming van blessures tijdens trainingen of wedstrijden, deze kosten zijn en blijven ten allen tijde voor rekening van betrokken persoon.
Niet inbegrepen zijn kosten welke betrekking hebben op het behandelen van blessures die men niet heeft opgelopen bij reguliere wedstrijden en trainingen van de vereniging, maar bijvoorbeeld bij zaalvoetbalwedstrijden.
Niet inbegrepen zijn kosten welke betrekking hebben op de inhoud van EHBO-kisten in het gebouw
Wel inbegrepen zijn kosten welke betrekking hebben op het behandelen van blessures, opgelopen bij reguliere wedstrijden en trainingen van de vereniging, en worden aangewend door het eigen (r.k.s.v. Achilles Reek) verzorgingsteam.
Wel inbegrepen zijn dus middelen en arbeid welke aangewend moeten worden om speel(st)ers na opgelopen blessures speelklaar te maken
Wel kan beheerder, tegen betaling, goederen aan speel(st)ers ter beschikking stellen en moet het daarbij ontvangen bedrag toevoegen aan het door de vereniging vastgesteld budget
Voor wie en hoeveel
Het verzorgingsbudget is gebaseerd op materialen en niet op arbeid. De beheerder van het budget, zijn de penningmeester, is niet vrij om naar eigen inzicht het budget te wijzigen. Indien tijdens het seizoen blijkt dat bovengenoemde bedrag niet toereikend is voor het hele seizoen, zal door het Dagelijks Bestuur worden beslist welke aanpassing er al dan niet zal geschieden. De penningmeester neemt hierin het initiatief. In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet, wordt door het Dagelijks Bestuur een beslissing genomen welke moet worden gelezen als zijnde onderdeel van dit reglement.
Oefenwedstrijden voor alle teams dienen te worden aangevraagd bij de wedstrijdsecretaris van desbetreffende afdeling. De wedstrijdsecretaris regelt scheidsrechters, bestuursdiensten en geeft de data door aan het bestuurslid horecazaken en de terreindienst.
Leiders c.q. trainers dienen een aanvraag voor een oefenwedstrijd minimaal 4 weken vooraf aan te vragen bij het desbetreffende wedstrijdsecretariaat.
Voor oefenwedstrijden die op doordeweekse avonden thuis worden gespeeld, gelden de volgende regels;
Oefenwedstrijden t.b.v. het 1e en 2e herenteam vinden bij voorkeur niet gelijktijdig plaats in de voorbereiding van de competitie.
Besluiten tot afgelasting van wedstrijden op zaterdag en zondag wordt door de volgende instantie/persoon en in deze volgorde genomen;
Afgelastingen door bovengenoemde instantie/persoon houdt automatisch in dat op de speelvelden ook geen vriendschappelijke wedstrijden gespeeld kunnen worden (dit geldt voor alle teams). Uitzondering hierop is dat, bij afgelasting door de bond van het hele district, de toestand van de velden bepalen of er wel of niet kan worden geoefend. Afgelastingen worden direct kenbaar gemaakt op de website en in de informatiekast bij “Haarmode Jan Nelissen”. Bovenstaand houdt dus in dat wedstrijden niet om andere redenen kunnen worden afgelast.
Het verplaatsen van vastgestelde data en tijdstippen van bindende wedstrijden wordt slechts door de wedstrijdsecretaris van de desbetreffende afdeling, binnen de door de bond vastgestelde regels en termijnen, aangevraagd en kan alleen door de leider van het team worden verzocht. Boete, voortvloeiend uit het niet naleven van deze regelgeving, zal worden doorberekend aan het betreffende team.
Voor het verplaatsen van vastgestelde datum en tijdstip geldt het volgende;
Voor de categorie A-teams, heren 1, gelden, buiten de onder 1) en 2) genoemde voorwaarden, geen verruimende maatregelen.
Voor categorie B-teams, heren 2 t/m 5 en dames 1, gelden bovenop de onder 1) en 2) genoemde regels de volgende mogelijkheden;
Het gebruik van het trainingsveld en de trainingsstrook dient te geschieden conform het aan het begin van elk seizoen samengesteld trainingsschema. Dit schema wordt samengesteld in overleg met de trainers, de Technische Commissie en het bestuur en als zodanig opgenomen op de website van de vereniging. Tegelijk met het schema wordt de indeling van de kleedkamers en de tijden van de trainingen ingevuld.
Trainers zijn tijdens hun dienst verantwoordelijk voor hun groep en dienen erop toe te zien dat kleedruimten zijn afgesloten tijdens de trainingen.
Gebruikte materialen dienen, voor zover ze niet meer door collega’s worden gebruikt, weer worden opgeborgen op de daarvoor bestemde plaatsen. Tevens dienen de gebruikte verplaatsbare doelen weer te worden teruggezet en dienen de netten van de vaste doelen te worden opgehangen, dit om overlast met maaien te voorkomen.
Het gebruik van wedstrijdvelden voor trainingen is niet toegestaan zonder toestemming van het bestuur.
De wedstrijdvelden zijn de velden 1 en 3.
Trainers zijn verantwoordelijk voor het uitschakelen van de terreinverlichting en dienen erop toe te zien dat deze niet langer brandt dan dringend noodzakelijk is. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de aan hen ter beschikking gestelde sleutels van het complex en dienen die na beëindiging weer in te leveren bij het sleutelbewaaradres.
Het gebruik van het hoofdveld wordt bepaald door de wedstrijdsecretarissen en moet in elk geval worden benut voor de wedstrijden van het 1e elftal. Bij afkeuring van het hoofdveld dienen heren 1 uit te wijken naar veld 3 en bepaalt de toestand van dat veld of de daar te spelen wedstrijden al dan niet worden afgelast. Keuring van het hoofdveld geschiedt door de consul in overleg met de wedstrijdsecretaris. Afkeuring van het hoofdveld betekent niet automatisch dat alle velden worden afgekeurd. Keuring van de andere velden geschiedt ook door de consul in overleg met de betrokken wedstrijdsecretaris.
Bij een kampioenschap van een jeugd- of seniorenteam gelden de volgende regels;
Senioren;
Junioren;
Het dagelijks bestuur is belast met het organiseren van een receptie welke voor de seniorenteams, met uitzondering van het 1e herenteam, gecombineerd wordt gehouden op een nader te bepalen dag. Voor het 1e herenteam wordt apart een receptie gehouden op een nader te bepalen dag. Het dagelijks bestuur is belast met het organiseren van een receptie welke voor de seniorenteams, met uitzondering van het 1e herenteam, gecombineerd wordt gehouden op een nader te bepalen dag. Voor het 1e herenteam wordt apart een receptie gehouden op een nader te bepalen dag.
Seniorenteams ontvangen van het bestuur een enveloppe met € 45,- en juniorenteams ontvangen een enveloppe met € 22,50 . De tijdens de receptie ontvangen giften blijven eigendom van het team en hoeven niet afgedragen te worden aan de club.
De jeugdcommissie is belast met het organiseren van een receptie voor de juniorenteams op een vooraf vastgestelde datum welke gezamenlijk wordt gehouden. Bestuur draagt, bij een receptie, zorg voor; kantinebezetting, aankleding, versturen uitnodigingen enz. Bezoekers van een receptie krijgen bij binnenkomst 2 consumptiebonnen per persoon aangeboden. Bestuur draagt tevens zorg voor het schoonmaken van de ruimte na de receptie d.m.v. afspraken met de schoonmaakdames.
Elk gebruik van de accommodatie of delen ervan, EHBO-ruimte, bestuurskamer en kantine, voor bijeenkomsten of vergaderingen dienen te worden vermeld op de evenementenkalender welke aanwezig is in de kantine. Bij dubbelboeking van een ruimte, geldt dat de eerste melder voorrang heeft en in andere voorkomende gevallen beslist het bestuur.
De kantine is tijdens het seizoen op de volgende dagen geopend;
Zaterdag 08.30 uur - 18.00 uur
Zondag 08.30 uur - 19.00 uur
Donderdag 19.30 uur - 23.00 uur
Op andere tijden indien noodzakelijk bij doordeweekse wedstrijden, activiteiten en vergaderingen. Het dienstdoende kantinepersoneel dient erop toe te zien dat bovengenoemde tijden worden gehandhaafd, alleen met toestemming van het bestuur mag hiervan worden afgeweken.
Het dienstrooster van het kantinepersoneel wordt als volgt vastgesteld;
Activiteiten waarbij openstelling en/of kantinepersoneel gewenst is, dienen tenminste een week van tevoren bekend te zijn. Hieronder wordt ook verstaan het spelen van toernooien, vriendschappelijke wedstrijden, vergaderingen enz. Aanmeldingen kunnen als volgt geschieden;
Het bestuur verleent medewerking aan elftalfestiviteiten in de kantine, zolang dit in het belang is van de vereniging en dus het team. Voorwaarde is dat deze activiteiten een maand van tevoren worden aangemeld op de bovengenoemde wijze.
Samenkomsten welke niet zijn aangemeld, worden niet toegelaten. Tijdens alle kantineopeningen gelden de normale consumptieprijzen, dus er vindt geen reductie plaats op de consumptieprijzen. Slechts in uitzonderlijke gevallen, dit ter beoordeling van het bestuur, kan hiervan worden afgeweken.
Inkoop van kantine- en keukenbenodigdheden worden door het bestuurslid horecazaken geregeld, er kunnen dus geen zelf ingekochte of meegebrachte drank en etenswaren worden genuttigd.
Op zaterdag mogen er vóór 13.00 uur geen alcoholische dranken geschonken worden.
Uitgifte van ballen en shirts c.q. reserveshirts vindt plaats door degene die op dat moment belast is met de zaterdag- c.q. zondagbestuursdienst c.q. wedstrijdcoördinatie. Ook reserveshirts dienen, net als de andere tenue’s direct na de wedstrijd te worden afgeleverd door het betrokken team om het wassen zo snel mogelijk te doen plaatsvinden. Spelmaterialen, die worden gebruikt, worden na afloop van het veld verwijderd en opgeslagen op de daarvoor bestemde plaatsen, dus ook de goals dienen verwijderd te worden en te worden opgeslagen op de daarvoor geldende plaats. Natte hesjes moeten ter droging in de Materiaal- c.q. tenueruimte worden opgehangen.
De leiders/trainers zijn verantwoordelijk voor het veegschoon maken van het gebruikte kleedlokaal, het uitschakelen van de terreinverlichting, het afsluiten van het kleedlokaal en het ballen- c.q.materiaalruimte.
Op wedstrijddagen zorgt het team dat als laatste van een speelveld gebruik maakt, dat na afloop van de wedstrijd de doelnetbeugels omhoog gehangen worden en dat de hoekvlaggen worden opgeborgen in de materiaalruimte.
Wedstrijd- en trainingsballen worden beheerd en verdeeld door personen aangewezen door het hoofdbestuur. Na elk seizoen wordt in overleg met hen bekeken welke materialen voor vervanging in aanmerking komen.
In geval van oefen-, beker- of competitiewedstrijden, is er namens de vereniging een toezichthouder aanwezig die verantwoordelijk is voor de ontvangst van de tegenstanders en scheidsrechters, de eventuele uitgifte van spelmateriaal en de sleutels van de kleedlokalen.
De leiders van de elftallen c.q. zeventallen zijn medeverantwoordelijk voor de ontvangst van de tegenstander en scheidsrechter. Zij kunnen gebruik maken van de bestuurskamer en krijgen gratis koffie ter beschikking gesteld. Andere personen dan bestuurders, leiders en scheidsrechters zijn niet bevoegd om van de bestuurskamer gebruik te maken, behalve bij goedkeuring door de wedstrijdcoördinator.
Ingevolge KNVB-voorschrift is op zaterdag en zondag, tijdens de wedstrijden, een lid van de vereniging belast met de veiligheid en coördinatie. Deze persoon draagt de algemene verantwoordelijkheid t.a.v. de veiligheid voor die dag en is tevens scheidsrechtersbegeleider. De naam en het lidnummer van betrokkene dienen op het wedstrijdformulier te zijn ingevuld.
De leid(sters)ers van r.k.s.v. Achilles Reek dienen erop toe te zien dat hun team zowel hun eigen kleedruimte als dat van de tegenstander schoon achterlaat na afloop van zowel wedstrijden als trainingen.
Bovenstaande regel geldt uiteraard eveneens voor de trainers na afloop van de trainingen, dit om ergernis bij gebruik de dag erna te voorkomen.
De wedstrijdcoördinator zal op de zaterdag en de zondag controleren of een en ander correct wordt uitgevoerd en draagt zorg voor het schoonmaken van de gangen, de afvalbakken en de scheidsrechterslokalen.
Bij nalatigheid van een team of groep kan tijdelijk het gebruik van de kleedruimte worden ontzegd en kunnen boetes worden opgelegd van maximaal € 10,- per voorval per groep of team.
Verstrekking van thee of limonade tijdens de rustpauze van wedstrijden geschiedt gratis en wordt gecoördineerd door de dienstdoende wedstrijdcoördinator. Tijdens trainingen wordt geen thee of limonade verstrekt.
Voor boetes, opgelegd naar aanleiding van gestaakte wedstrijden of naar aanleiding van veldverwijzingen c.q. waarschuwingen, molestatie gelden de volgende richtlijnen.
Wanneer de scheidsrechter een speler een waarschuwing geeft, vermeldt hij na afloop van de wedstrijd op het wedstrijdformulier naast de persoonlijke gegevens van de betrokkene de overtreding welke door de betrokkene is gepleegd door middel van een codenummer. Verdere rapportage door de scheidsrechter is niet nodig.
U bent verplicht om Uw naam en verdere gegevens op te geven.
Veldverwijdering ten gevolge van twee waarschuwingen
Bij twee waarschuwingen aan dezelfde speler in één wedstrijd volgt automatisch veldverwijdering. De scheidsrechter vermeldt beide waarschuwingen en beide codenummers van de strafredenen op het wedstrijdformulier en geeft tevens aan dat het uit het veld verwijderen het gevolg is van twee waarschuwingen. Ook hier kan van verdere rapportage worden afgezien.
Veldverwijdering na één waarschuwing
Indien een speler na één waarschuwing uit het veld wordt gezonden voor een ernstige overtreding dienen beide zaken met codenummer strafreden op het wedstrijdformulier te worden vermeld.
Directe veldverwijdering
Bij een directe veldverwijdering (dus niet naar aanleiding van 2 waarschuwingen) dient te allen tijde codenummer strafreden op het wedstrijdformulier te worden vermeld. Hierin geldt de volgende procedure:
Een speler die direct met rood van het veld wordt gezonden is automatisch geschorst voor de volgende bindende wedstrijd, ongeacht de uitspraak van de tuchtcommissie.
Er mag alleen op het trainingsveld en de zijstrook worden getraind. Onder geen voorwaarde mag gebruik worden gemaakt van de speelvelden zolang het bestuur hiervoor geen toestemming heeft verleend.
Gebruikte materialen zoals verplaatsbare doelen e.d. dienen na gebruik weer te worden opgeslagen op de daartoe bestemde plaatsen. Dit in verband met verzorging van de velden door de gemeente. Overtreding kan worden bestraft met een boete, dit ter beoordeling van het bestuur.
Het is verboden om voor de wedstrijden in te lopen of in te trappen op de wedstrijdvelden. Dit geldt tevens tijdens de rustpauze van een wedstrijd. Overtreding kan worden bestraft met een boete, dit ter beoordeling van het bestuur.
Leiders en trainers dienen er op toe te zien dat de gebruikte kleedlokalen na gebruik schoon worden achtergelaten.
De aanvoerder dan wel een door hem aangewezen andere functionaris van de vereniging, is verplicht voor aanvang van de wedstrijd het wedstrijdformulier te voorzien van de juiste gegevens en te ondertekenen. De aanvoerder tekent uitsluitend en alleen voor de juistheid van de namen, voorletters en ledennummers van alle spelers en wisselspelers van zijn elftal, die geheel of gedeeltelijk hebben meegespeeld, alsmede voor de juistheid van de naam, voorletters en ledennummer van de grensrechter van zijn vereniging.
Na de wedstrijd dient de aanvoerder het formulier wederom te paraferen, dit i.v.m. de controle van de spelerspassen.
Met uitzondering van E- en F- pupillen worden bij alle teams wedstrijdformulieren gebruikt.
Met ingang van het seizoen 2006-2007 dient elk actief lid, m.u.v. E- en F-pupillen, in het bezit te zijn van een geldige spelerspas waarop zijn of haar naam, pasfoto, relatienummer, geboortedatum, adres en postcode en de naam van de club staan vermeld.
Bij elke bindende wedstrijd heeft zowel de scheidsrechter als de aanvoerders het recht om de passen te controleren en te vergelijken met het wedstrijdformulier.
Ook na afloop van de wedstrijd bestaat dit recht van beide partijen om eventuele wisselspelers te controleren.
De pas dient door de spe(e)l(st)er zelf te worden beheerd en bij deelname aan wedstrijden in het bezit te zijn.
De kosten van de pas worden door de club, tegelijk met de inning van de contributie, met het lid verrekend.
De pas blijft 5 jaar geldig en dient bij overschrijving te worden teruggezonden naar de KNVB.
Zonder het kunnen tonen van de pas is men niet speelgerechtigd en bij overtreding zullen er door de club disiplinaire maatregelen worden genomen.
De aanvoerders van alle elftallen of teams welke wedstrijden spelen, georganiseerd door of met goedkeuring van de KNVB, zijn verplicht een armband te dragen. De kleur van deze armband moet afwijken van de kleur van het shirt en dient een breedte te hebben van ongeveer 10 centimeter. Deze armband moet om de rechterbovenarm gedragen te worden.
Alle verzoeken tot overschrijving dienen uiterlijk 31 mei van enig seizoen te worden ingediend voor het daarop volgende seizoen. Indien overschrijving wordt verleend gaat deze in per 1 augustus daaropvolgend. Een verzoek na 31 mei wordt behandeld als zijnde een verzoek om dispensatie. Onder voorwaarden, beschreven in artikel 9 van het Reglement Overschrijvingsbepalingen Amateurvoetbal, kan dispensatie worden verleend.
Gedurende de gehele wedstrijd mogen 3 spelers worden gewisseld. Een speler die eenmaal is gewisseld mag niet meer aan de wedstrijd deelnemen, deze regel geldt voor teams welke uitkomen in categorie A
Onder categorie A vallen
Onder categorie B vallen
Bij alle wedstrijden van de reserve 4e klasse mannen en lager, de derde klasse vrouwen en lager en de wedstrijden van alle jeugdelftallen in het district waarbij geen scheidsrechter is aangesteld of de aangewezen scheidsrechter niet aanwezig is , dient de thuisspelende vereniging voor een vervangend scheidsrechter, die lid van de KNVB moet zijn, te zorgen. Deze scheidsrechter mag lid zijn van een van de betrokken verenigingen en dient zonder voorwaarden door de verenigingen te worden geaccepteerd.